Endre, Elek
  • HUF: 326.02
  • USD: 1.12
  • 16 °C
  • 29 °C
Belföld

Váltó-ügy: Tóth vallomása szerint Kočner egyszer bevallotta neki, hogy hamisította a váltókat

A váltók valódiságát nem először kérdőjelezik meg, a tanúvallomás csak megerősíti a gyanút

Nyitókép forrása: webnoviny.sk

 

Peter Tóth egykori SIS-ügynök és újságíró, a Marián Kočner vállalkozó elleni büntetőeljárások egyik fő tanúja szerint Kočner egy alkalommal elmondta neki, tényleg hamisították a Markíza televízióra vonatkozó váltókat.

 

A hírről először a Denník N számolt be. Tóth szerint Kočner a váltókon szereplő dátumokat hamisította meg.

 

A Makíza televízió azonnal közleményben reagált, melyben leszögezte, hogy Tóth vallomása a bizonyíték arra, hogy a váltók hamisítványok, és kiemelték, hogy ezt tényt alátámasztandó az elmúlt években egy sor bizonyítékot adtak át a hatóságoknak.

 

A Nemzeti Bűnügyi Ügynökség márciusban vádat emelt Kočner és a Markíza egykori tulajdonosa, Pavol Rusko ellen. A vád okirathamisítás, illetéktelen pénz- és értékpapír készítése, amely során a vádlottak 69 millió eurós kárt okoztak.

 

Kettejük ellen a Markíza tett feljelentést a váltók ügyében. A televízió a kezdetektől azt állítja, hogy a váltók hamisak, mert azok a cég sosem kerültek a könyvelésbe.

 

Pavol Rusko és Kočner az ő verziójuk szerint, még 2000-ben összesen négy váltót írt alá. A váltók értelmében Kočner 42 millió eurót követelhetett a televíziótól. Tavaly ősszel a törvényszéki írásszakértő azt a következtetést vonta le, hogy Rusko aláírása a váltókon nem 2000-ből való, sokkal inkább 2013-ból (a szakértői vélemény összeállításához Rusko több száz, időrendbe rakott aláírását vizsgálták meg). Rusko 2000 és 2002 között volt Markíza igazgatója.

 

Körkép.sk

Megosztás:

Tetszett önnek ez a cikk?

Kattintson az alábbi gombra vagy a kommentek között bővebben is kifejtheti véleményét.

Ön lehet az első aki a tetszik gombra kattint!

Kommentek

Kövessen minket

Megosztás