A szlovákiai turisták nem maradtak csendben. Az egyre drágább horvátországi nyaralásokkal kapcsolatban nyilatkoztak, s írták meg tapasztalataikat.

Az Aktuality.sk nyomán a Körkép.sk-n szerdán tettük közzé azt a cikket, melyben arról írtunk, hogy a horvátországi nyaralás egyre drágább, s az árakat már a német turisták is sokallják. Ennek ellenére Horvátország napjainkban is a legkedveltebb üdülőhelyek közé tartozik.

„Amennyiben valaki nem pástétommal a bőröndjében utazik nyaralni – ahogyan feltételezéseim szerint már nem sokan járnak – , akkor a horvátországi nyaralás körülbelül annyiba kerül, mint egy februárban lefoglalt mallorcai üdülés. Higgyenek nekem, én ezt már összehasonlítottam“

– írta az Aktuality.sk-nak Eva, aki szintén az Adriai-tengerhez készül két hétre, de elmondása szerint idén már utoljára.

hirdetes_810x300

A szlovákiai Katka szintén drágállja a horvátországi kiruccanást. „Egymás után négyszer voltunk Horvátországban, tavaly pedig Olaszországot látogattuk meg. Az a sokk, amikor szembesültünk azzal, hogy egy négytagú családként a vacsoráért proseccoval, kólával és sörökkel együtt kevesebbet fizettünk, mint 50 euró, teljesen kijózanított bennünket“ – emlékezett vissza Katka.

Soha többé Horvátország. Nem mondom azt, hogy Olaszországban mindenhol remek volt a kaja, de az élelmiszerekben ugyanolyan árak voltak, mint nálunk. Sőt, a pékáru, a zöldség és a gyümölcs még olcsóbb is volt. A fagylaltjuk fantasztikus, és egy nagy gombócot már egy euróért lehet kapni. Próbálják meg ugyanezt Horvátországban“ – mondta.

„Rengetegszer voltam Horvátországban, de az árak brutálisan felmentek“ – írta Livka, majd hozzátette „Most jöttem vissza a francia Riviéráról és az árak sokkal jobbak voltak, mint Horvátországban“.

Miroslav idén Horvátország helyett Costa Rica mellett döntött. „Nem egy olcsó úti cél, de Horvátország – az árak és a teljesítmény szintjén – már évek óta csökkenő tendenciát mutat. Úgy gondolom, hogy az elkövetkező tíz évben nem fogok Horvátországba utazni. Tavaly Albániában voltam, ami szuper volt“ – dicsekedett.

Nem mindenki panaszkodik

Juraj szintén a horvátországi magas árakat kritizálta. „Az Ožujsko, aminek olyan íze volt, mint az olcsó lengyel Lidl-s sörnek, 4 euróba került… Az olyan külföldi sörök, mint a Guiness vagy a Plzeň még drágábbak voltak. Másrészt az ételek árai rendben voltak. Személyenként 20 euró alatt már jól lehetett lakni a városközpontban is. Árban körülbelül úgy jöttünk ki, mint egy jobb szlovákiai étteremben“ – vélekedett.

Idén Opatijában a tengerparti bárban a sör 3.50 euróba került, egy presso meg egy jegeskávé kb. 9 euróba“ – írta Tibor. Branislav pedig hozzátette, hogy 2016-ban Dubrovnik városközpontjában 7 euró alatt nem talált sört.

Tamara már pozitívabban értékelte a horvátországi üdülést. Ő idén Murter szigetén üdült Horvátországban. „Naponta étterembe jártunk ebédre, ahol megközelítőleg 35 eurót fizettünk. Halat, pizzát, polipot, spagettit, sört, narancslevet ittunk/ettünk. Amikor elmentünk egy kávéra, akkor négytagú családként körülbelül 12 eurót fizettünk két kávéért, két üdítőért és két travaricáért” – konstatálta.

Michal szerint az árak attól függenek, hogy milyen helyet választunk. „Opatijában 5 emberre egy napra 85 euróba kerül egy apartman. A nagy sör 2–4 euró, egy nagy pizza durván 7 euró, a tonhalsteak (250 g) 11 euró, még a csirkesteak 9 euró. Szerintem az árak normálisak. Ez Isztria“.

Minden 12. szlovákiai turista Horvátországban nyaral

Abban az esetben, ha egy olcsó nyaralást szeretne eltölteni az Adriánál, akkor Miroslav Montenegrót ajánlja. „Ott nyílt tenger van, nem úgy, mint Horvátországban. Ott néha az ember úgy érzi magát, mintha egy sós tó mellett lenne. A sör maximum 1,5–2 euróba kerül. Az étel remek és olcsó, s ami fontos, az az euró! Nem kell semmit átváltani. Természetesen egy jó helyet kell kiválasztani, például Petrovacot, Sutomoret vagy Čanjt“ – írta.

A kritikák ellenére Horvátország a szlovákiai turisták körében még mindig kelendő. A Horvátországi Turisztikai Egyesület adatai alapján minden 12. szlovákiai turista az országban üdül.

A Statisztikai Hivatal adatai alapján tavaly 94 068 szlovákiai turista választotta úti céljának Horvátországot, és átlagosan 8 napot töltöttek ott.

Ezek az adatok azonban csak azokra a nyaralásokra vonatkoznak, amelyeket utazási irodákon keresztül foglaltak el. Azokat az üdülőket, akik individuálisan, saját autóval mentek Horvátországba, a statisztika nem tartalmazza.

Aktuality.sk/Körkép.sk

Nyitókép: iStockphoto

Egyre drágább Horvátország. Az árakat már a németek is kritizálják

Megosztás:

Tetszett önnek ez a cikk?

Kattintson az alábbi gombra vagy a kommentek között bővebben is kifejtheti véleményét.

Ön lehet az első aki a tetszik gombra kattint!