Melinda, Vivien
  • HUF: 356.56
  • USD: 1.21
  • -1 °C
  • 4 °C
Mindennapjaink

Látványos átrendeződés a baloldali médiában, új vezetés és befektető érkezik a TA3 hírtelevízióhoz

Pellegriniék felé tolódik a baloldali médiasúlypont

Nyitókép forrása: omediach.com, topky.sk

 

A TA3 hírtelevízió veztetésének nagy része lecserélődik, új befektető és új vezető szerkesztők érkeznek a stábhoz. A baloldali, eddig Smerhez közel álló hírtelevízióban az átrendeződés Pellegrini Hlas nevű pártjának javára történhet.

 

Az oMediach.com közlése szerint a politikai kampányok szektorában ismert névnek számító Michal Ruttkay lesz a csatorna vezérigazgatója, a hírek vezető szerkesztője a régen politikusként is tevékenykedő Zuzana Martináková, a marketingért pedig a Markíza korábbi szóvivője, és a Pravda baloldali lapot kiadó Perex a.s. ügyvezető igazgatója, Oľga Dúbravská felel majd.

 

Ruttkayt a legtöbbször a Smer kampányaival hozzák összefüggésbe, és bár más pártoknak is dolgozott, a legnagyobb munkái egyértelműen az egykori kormánypárthoz kötődnek, bár ezt ő maga igyekszik tagadni. A Denník N értesülései szerint Ruttkay cége jelentős állami megrendeléseket is kapott a Smer kormányai idején.

 

Cége kapta az euróra bevezetését propagáló és az átmenet tájékoztatását biztosító kampány megbízását is Ján Počiatek egykori smeres pénzügyminiszter idején. Rudolf Schuster médiatanácsadója is volt. Legutóbb sikertelenül pályázott a közmédia főigazgatói posztjára.

 

Fico/Pellegrini-komaptibilis műsorvezető

 

Zuzana Martinákovát az utóbbi időben a Pravda TV-ben láthattuk műsorvezetőként. Az ő esetében a legérdekesebb összefüggés, hogy férje, Marián Bednár korábban Robert Fico, most Peter Pellegrini tanácsadója. Ez a körülmény arra utal, hogy a baloldali média súlypontja kezd Pellegirni javára eltolódni.

 

Martináková dolgozott az azóta megszüntetett Actual rádiónak is műsorvezetőként. Nagy figyelmet kapott kedélyes beszélgetése Robert Ficoval, akkori kormányfővel, aki a Martináková műsorvezetése alatt mondhatott bármit, vádolhatott bárkit bármivel, egyetlen keresztkérdést, vagy kritikus kérdést nem kapott a műsorvezetőtől.

 

Martináková egyébként egykor az SDKÚ-ban politizált, majd az abból kiváló Szabad Fórum elnöke lett. Egyszer indult az elnökválasztáson is, továbbá tanácsadója volt az idén több botránynak egyaránt főszereplőjévé váló Petra Krištúfkovának is.

 

Oľga Dúbravskáról érdemes tudni, hogy 2015-től az OUR MEDIA SR kiadó ügyvezető igazgatója, amelynek birtokában van a PEREX a.s. kiadó, ami pedig a Smerrel rendkívül elfogult Pravbda napilapot adja ki. A közmédiánál is dolgozott, mint európai projektekért felelős menedzser.

 

A TA3 magánkézben lévő szlovák nyelvű hírcsatorna, amely 2001-ben jött létre, alapítója Martin Lengyel volt. A csatornát később Ivan Kmotrík ismert oligarcha vásárolta meg Grafobal Group nevű cégén keresztül. 2004 és 2007 között a J&T befektetőcsoport tulajdonában volt, majd ismét Kmotríkhoz került, és eddig a Grafobal Group volt az egyetlen tulajdonosa. Ez most megváltozik, de arról egyelőre nincs információ, ki vagy mely cég vásárolja be magát a hírcsatornába.

 

Körkép.sk

Megosztás:

Tetszett önnek ez a cikk?

Kattintson az alábbi gombra vagy a kommentek között bővebben is kifejtheti véleményét.

Ön lehet az első aki a tetszik gombra kattint!

Kommentek

Kövessen minket