Nyitókép: bratislavskykraj.sk

Pozsony megye egy érdekes bringaútvonalat állított össze azoknak, akik a hétvégét a természetben, a kétkerekűjükön szeretnék tölteni. Az útvonal: Partizánska lúka – Biely kríž – Malý Slavín – Kačín – Partizánska lúka.

Az útvonal hossza kb. 30 kilométer, a hegyi- és trekking kerékpárokon a szakasz négy óra alatt megtehető. A szakasz közepes nehézségű, a 65%-át aszfaltút, a többit természetes terep alkotja.

hirdetes_300x300

Az útvonal:

A kerékpáros kirándulás első része a Vödric (Vydrica) patak völgyén át viszi a bringázókat. Az útvonal a Katonai Kórház mellett kezdődik: először is át kell mennünk a Vörös hídon (Červený most) és az aszfaltúton a Klepáč malom, a Pozsonyi Városi Erdők épülete és a Kilencedik malom (Deviaty mlyn) mellett haladni egészen addig, amíg el nem érünk a Vaskutacska (Železná studnička) büféjéhez, ahol az aszfaltút kettéválik. Mi egyenesen fogunk haladni a halastavak és a kutacska mellett egészen a drótkötélpálya melletti rétre, ami a Zerge-hegy (Kamzík) irányába vezet.

Kilencedik malom. Forrás: bratislavskykraj.sk

A kerékpáros kirándulás továbbra is a Vödric patak völgyén keresztül fog folytatódni: elhaladunk az egykori szanatórium és fürdő mellett, majd elérünk néhány rétet, amelyek az aszfaltutat szegélyezik. Ezután elérünk egy kereszteződéshez, ami a II. Kőbánya (II. Kameňolom) nevet viseli.

A II. Kőbányától továbbra is a Vödric völgyében folytatjuk az utunkat, melynek során további két tavacskát érintünk, majd az utunk egy kereszteződéshez vezet az U Slivu büféig. Innen az aszfaltúton jobbra haladunk tovább, majd a rétek mellett kissé emelkedni fogunk a Spariská utak kereszteződéséig.

Alsó pirosa kereszt. Forrás: bratislavskykraj.sk

Itt jobbra fordulunk és az enyhén hullámzó aszfaltút elvisz minket az Alsó Piros Keresztig (Dolný červený kríž), ahol beiktathatunk egy kis szünetet. Nem messze van egy ivóvízforrás is (Zbojnícka studnička). A kereszteződésben balra fordulunk és kb. 2,5 kilométeren át a Fehér Kereszt (Biely kríž) irányába folytatjuk az utunkat. Itt van lehetőség frissítőt vagy ételt venni, a büfék hétvégén és ünnepnapokon is nyitva tartanak.

Fehér kereszt. Forrás: bratislavskykraj.sk

A Fehér Kereszttől egy kicsit visszamegyünk arra az útra, amelyiken jöttünk, majd 200 méter után jobbra fordulunk egy erdős útra, egy tág erdei úton kb. 3 kilométeren át folytatjuk az utunkat a Jajcaj Kereszt (Jajcajov kríž) és a Szent-csúcs (Svätý vrch) irányába. Itt a kék „C“ jelzést (2008-as számú kerékpárút) követve eljutunk a Kis Szlavínhoz (Malý Slavín), ahol menedékhelyek és kutacskák mellett két orosz katona emlékművét is megnézhetjük.

Kis Szalvín emlékmű. Forrás: bratislavskykraj.sk

A Kis Szlavíntól továbbra is a kék „C“ kerékpárútvonalat követjük enyhe emelkedéssel, majd egy hullámzó terepen át a Kačín feletti aszfaltút kereszteződéséhez jutunk. Itt jobbra fordulunk és a sárga „C“ kerékpárvonalon eljutunk Kačínig, ahol a Lesanka büfében felfrissíthetjük magunkat.

Kačín, panoráma. Forrás: bratislavskykraj.sk

Kačintól enyhén ereszkedni fogunk a völgybe mégpedig a kék „C“ kerékpárúton (2007-es számún), ami elvisz minket egészen a Vaskutacska büféjébe, ahol már a kerékpárút elején is jártunk. Innen elfordulunk jobbra és már az ismert úton visszatérünk a Katonai Kórházhoz vagy az ún. Partizánska lúkához.

bratislavskykraj.sk

Megosztás:

Tetszett önnek ez a cikk?

Kattintson az alábbi gombra vagy a kommentek között bővebben is kifejtheti véleményét.

Eddig 1 olvasónak tetszik ez a cikk.