Belföld

Pellegrini nemi irányultságáról kérdeztek, a PENTA cenzúráztatta az interjút

Távozott a Plus 7 dní szlovák nyelvű hetilap főszerkesztője, valószínűleg mások is követik példáját

Nyitókép forrása: cas.sk

 

Alaposan megrengette a Plus 7 dní, Szlovákia legolvasottabb hetilapjának szerkesztőségét az a Peter Pellegrini (Smer) kormányfővel készített interjú, amelyet a kiadó tulajdonosa, a PENTA befektetőcsoport nyomására végül cenzúrázva adtak ki. Az interjút készítő szerkesztő ugyanis rákérdezett Pellegrini nemi irányultságára – írja a Denník N.

 

Azt eddig is tudni lehetett, hogy bizonyos határokon belül, de a hetilap cikkeinek súlyozása általában a Smer irányába lejtett, a mostanihoz hasonló esetre azonban eddig nem nagyon volt példa, ami egyszerre mutatja meg a pénzügyi csoportok befolyását a sajtó felett, és azt is, mennyire vannak kétségbeesve az oligarchák és a Smer politikusai a közelgő választások miatt.

 

Hirdetés(x)

Katarína Šelestiaková főszerkesztő a nemi irányultságot érintő kérdést teljesen helyénvalónak érezte, a hetilapban megjelent (vélhetően) utolsó írásában úgy fogalmazott:

 

„Azon párt listavezetőjének, amelynek csúcsvezető politikusai az LGBT jogok ellene küzdenek és előszeretettel nyitnak meg szélsőséges vitákat a társadalmi értékekről, és nyíltan elhatárolódnak a szexuális kisebbségektől, nem jelenthetett volna gondot válaszolni a nemi irányultságára vonatkozó kérdésre. Ha mégis, és a konfrontáció miatt pánikba esik, az egy újabb rendkívül jó interjú alapja lehetett volna“

 

Csakhogy a jelek szerint épp Pellegrini volt leginkább az interjú megjelenése ellen, és ebben szövetségesre talált Juraj Puchý személyében is, aki nem mellesleg Jozef Brhel oligarcha egyik jogi tanácsadója.

 

A Pellegrinivel interjút készítő riporter, Pavel Knapko még vissza sem ért a Kormányhivatal épületéből a szerkesztőségbe, mikor a főszerkesztőt már sorra hívták az „illetékesek”, hogy megállítsák az interjú megjelenését. Végül mégis közölték, de a kínosnak vélt kérdés nélkül.

 

Ráadásul a Denník N közzétette az interjún készített videófelvétel vonatkozó részét. Knapko a Zomri szatirikus oldallal vezette fel a kérdését, amely gyakran élcelődik Pellegrini irányultságán. Bár Pellegrini a videó tanúsága szerint nem esett pánikba, és egyértelmű nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy van-e alapja a Zomri élcelődésének (vagyis tagadta, hogy meleg lenne), ennek ellenére a kiadó tulajdonosai úgy érezték, hogy nem jelenhet meg a vonatkozó rész.

 

A Plus 7 dní kiadóját 2014-től a PENTA birtokolja.

 

 

Körkép.sk

Megosztás:

Tetszett önnek ez a cikk?

Kattintson az alábbi gombra vagy a kommentek között bővebben is kifejtheti véleményét.

Eddig 6 olvasónak tetszik ez a cikk.

Kommentek

Kövessen minket