Kenyeres Oszkár a Duna TV-n futó Hazajárók turisztikai magazin egyik szereplője immár 10 éve, hogy a nyári szabadságait Európa változatos tájait bebarangolva tölti el.

Földrajz-történelem szakos tanárként a hegyek szeretete már kamaszkorában belé ivódott. Utitársként felesége és két lánya osztozik vele a kalandokban. Jártak már a skandináv országokban, Skóciában, Erdélyben. Idén a számunkra kissé ismeretlen Grúzia és Örményország természeti szépségei kerültek sorra.

A kizárólag csak bakancsos túrák és vadkempingezések nehézségeibe, ám izgalmas és változatos mindenapjaiba kalauzol el minket két héten keresztül.

hirdetes_810x300

Egyedi tartalom magával ragadó képek csak a Körkép olvasóinak.

Vágjunk is bele!

Kaukázus – mindig oly távolinak tűnt a világ e kies szeglete, és lám most itt állunk a hegylánc lábainál, mely most arra vár, hogy meghódítsuk völgyeit, bérceit. Volt idő felkészülni erre a találkozásra, hisz 4 napig csak az autóban ültünk, miközben ezerszer elképzeltük miként fog festeni az Európát és Ázsiát elválasztó fiatal lánchegység.

Fotó: Kenyeres Oszkár

Nagyjából azt kaptuk, amit vártunk: a beszédes nevű Zugdidi városa után még átkeltünk egy dombsoron, majd hirtelen elénk kerültek a hegyóriások. Önkéntelenül is összehasonlítottuk az eddig bejárt magashegyekkel amit láttunk, de olyan nagy különbséget nem tapasztaltunk, talán csak a hegység belseje felől érkező folyók voltak bővizűbbek és sebesebbek, mint például Alpok-beli társaik.

Mestia városa volt első Kaukázus-napunk célja, amely 100 kilométer mélyen fekszik a hegységben. 4 óra utazás után el is értük Felső-Szvanéti fővárosát, közben fokozatosan varázsolt el bennünket a látvány. Sorra kerültek elő a 4000-es csúcsok, köztük az ikonikus Ushba is.

Egy gyors ebéd után aztán neki is fogtunk a Kaukázus felfedezésének: 4 kilométer, és csekély szintkülönbség leküzdése után ott álltunk a Chaladi-gleccsernél, hogy megcsodáljuk az egész völgynek életet adó folyó születését. Bemelegítésnek pont elég is volt ez a túra, hogy aztán az esti táborhelyen még merészebb terveket szövögessünk a következő napokra!

Fotó: Kenyeres Oszkár

Kenyeres Oszkár

Nyitókép: Kenyeres Oszkár

Az előző részek:

Vakáció a Kaukázusban (I) – 3 napig csak Kelet felé

Vakáció a Kaukázusban (II) – Grúzia nyugati kapuja, Batumi

Megosztás:

Tetszett önnek ez a cikk?

Kattintson az alábbi gombra vagy a kommentek között bővebben is kifejtheti véleményét.

Ön lehet az első aki a tetszik gombra kattint!